Lindex SS19

Hej på er!
Veckorna går så himla fort nu och om bara två veckor är vi nere i Göteborg med första flyttlasset.
Ord kan inte beskriva hur mycket jag längtar. Har fått beställt ny matta och nya köksstolar, dom är så fina.
Har suktat efter dom i år, så då var det inte mer än rätt att dom ska flytta in!
Som ni vet så älskar jag allt som har med inredning och dekoration att göra och inne
i mitt huvud så har jag inrett hela lägenheten minst tio gånger. Först nu börjar pusselbitarna falla på plats.
Det är ju faktiskt så att vi flyttar från hyffsat litet till ännu mindre - så det är så mycket som måste
sållas bort och klädförvaringen halveras.
Men iallafall det var ju lite kläder detta inlägget skulle handla om. Jag sitter alltid och kollar på lindex hemsida
om vad som ska komma in på ''kommer snart'' så att jag kan vara lite uppdaterad med vad 
som snart anländer i butikerna och inför varje säsong så går jag in på press sidan och kollar på bildarkivet,
då får man se vad som skal komma inom ett längre tidsperspektiv och här nere kommer
jag lista de plaggen som föll mig mest i smak!
 
1. En feminin, snyggt fallande klänning i en härlig färg!
Denna klänningen föll jag pladask för och den ska jag absolut lägga händerna 
på när den kommer in i butik - den ger en oansträngd feminin look!
Matcha den med en oversize jeansjacka med bara ben och ett par sneakers
för en casual look . Eller varför inte med ett par jeans under - gärna vita! (se nästa plagg!)
 
2. Ett måste i min garderob i vår / sommar - ett par vita jeans.
Gärna i en mom-fit som ger den där lediga stilsäkra looken. Matcha med en t-shirt i vilken
färg du vill och ett par klassiska pumps eller sandaler med klack, släng gärna över en blazer
om vädret inte är tiptop.
Eller varför inte med en skjorta i denim eller nåt fint mönster (se förslag längre ner) och
ett par sandaler till i  Hermes-anda!
Länk till kommade plagg finns längst ner i inlägget.
 
3. En söt blus i en knaschig färg.
Jag ska försöka utmana mig själv lite mer i vår med att använda mer färger.
Det är ju så himla fint! Denna blusen hade jag matchat med de vita jeansen här ovan
till ett par espadrillos av nåt slag. Eller med nån dressad ankellång byxa med ett dekorativt 
bälte och ett par ''klumpiga'' sneakers. Chict möter sporty.
4. Blazern!!
Jag är så himla svag för blazers - det kan förvandla en look från 0-10. Finns i så
många olika snitt, färger, längder mm. Jag gillar absolut inte alla blazers såklart.
De ska helst vara lite längd i dom och ha den dära perfekta passformen
och gärna dubbelknäppt - den är inte alltid lika lätt att hitta.
Den här under ska jag bara ha - den är det jag har letat efter.
Den kommer jag matcha med en v-ringad t-shirt, mom-jeans och sneakers (ja, ja älskar sneakers!)
eller så hade jag haft svarta jeansshorts som slutar i ungefär samma längd som blazern,
svart t-shirt och ett par svarta ankelboots, gärna med en liten klack.
Lindex SS19
 
5. Kjol kjol jag vill ha mer kjol.
Har egentligen aldrig vart så mycket för kjolar - men det vände i 2018! Så I'm all about 
them skirts now. Helst i lin eller silkesmaterial, dom får så snyggt fall och det ser bara
så lyxigt ut och dem är så lätta att dressa ner och upp! Eftersom att jag börjar komma upp 
i åldern nu så är midivarianten fantastico! Denna kommer i mitten på mars å den skal jag ha!
Den matchar jag med en oversized t-shirt (instoppad ofc!) och ett par klassiska converse,
simple as that!
Lindex SS19
 
 
 
 
 
 
 
Njut av söndagen finisar!
 
 
Upp