FUTURE

Hej på er.
Äntligen börjar det bli ljusare ute och man känner att våren börjar smyga sig fram på riktigt (förutom att de är massa snö här nu då) men iallafall, de är inte lika mörkt ute längre.
För mig vid denna tiden på året smyger alltid shopping suget fram till max och jag kan vara en jäkel på att spendera pengar på kläder och skor. Men nu när man börjar bli vuxen på riktigt (känns ganska illa att man fyler 30 om 2 år, vart tog tiden vägen) så börjar det komma andra prioriteringar i huvudet, såsom bostad. I och med att jag bor i Norge så är inte de det lättaste om man inte är svinrik. För marknaden här (framför allt Oslo då) är svin jävla dyr, alltså grisigt dyr. Satt inne å kolla runt på lägenheter igår, en 1:a på 18 kvm, hyffsat centarlt, inte jätte centralt, den hade ett utgångpris på 2.8 mill, 2.8 jävla miljoner (!!!!!) Det är löjligt.
Men men, det jag egentligen ville komma fram till är att jag måste börja ta mer ansvar för min ekonomi och välja mina inköp med omsorg och spara undan en god del varje månad.
Så nu när jag är ledig (har en liten miniferie fram till tisdag) så ska jag rensa ut min garderob å så ska jag försöka få sålt en del av det och resten går jag med till Fretex. Jag har insett att jag har så extremt mycket kläder (de flesta tjejers problem antar jag) men jag har ju mina favoriter som jag använder flitigt, medans de ligger plagg i garderoben som har dammat i två år för att de var mitt favoritplagg förr och ''kanske'' kommer jag använda de igen. Det är ju helt galskap. Tänk istället att dom tygen jag har skäpandes i garderoben kan istället bli reproduserade.
Ja, jag får helt enkelt skruva up spotify på högsta volym och bara köra.
 
 
Upp