Första advent

Hej på er! Idag har det vart lite första adventsmys här hemma. Alex och jag har adventskalender till varandra i år och på lucka nr 2 till honom så stod det hemmabakade scones till frukost. Tanken från början var frukost på sängen, men varken jag eller Alex gillar tanken på alla smulor, så medans han gick och tränade så kastade jag ihop detta snabbt. Älskar adventsmys och tiden innan julen. Men helt ärligt så har jag inte gjort något utav det dem senaste åren, det har inte funnits tillräckligt med energi eller lust när familjen och nästan alla ens vänner vart så långt borta.
Det finns faktiskt inte ord som kan beskriva hur mycket jag längtar efter att flytta tillbaka till Sverige, men jag ska vara helt ärlig och säga att jag börjar bli stressad över jobb. Det dyker upp en dum röst i huvudet som hela tiden säger ''tänk om du inte får nåt jobb, klart att du inte kommer få ett jobb iallafall inte på en gång'' Jag hatar den där pessimisten som existerar i huvudet.
Nu är det dags att luta sig tillbaka och njuta av söndagen kanske till och med se på en julfilm!
 
Upp