Wardrobe essentials

 
Halloj!
Nytt år nya möjligheter, eller vad är det man säger? Fast så blir det ju för mig lite nästan i och med att jag inom en snar framtid kommer ha ett nytt jobb. Vad vet jag inte än! Det får tiden utse, men har en lite på gång, men som sagt man vet aldrig var eller när. Därför måste jag hålla i alla mina pengar så gott jag kan nu, så vanor som att köpa kläder på nästan daglig basis går fetbort! Hur ska jag lösa detta då? Jag få helt enkelt införa vit månad på shopping i hela januari och kanske februari (beroende på hur det känns när januari är slut) Detta är en ypperlig chans att återanvända massa av mina fina kläder och gå igenom alla plagg som  hänger i garderoben. För jag har kommit på en sak, jag är ju ganska varierande i min stil men har ändå en liten nish ganska basic med en liten twist, oftast åt det rockiga hållet. Men är inte lika rockig eller vågad som jag var när jag var yngre. Hade en nostalgitripp genom alla mina outfit inlägg i bloggen häromveckan, blev många skratt och tårar. Det var inte många plagg där jag skulle ta på mig igen, men samtidigt så har det vart himla kul att exprimentera med plagg och stilar i så många år och jag brinner ju verkligen för detta med mode - jag tycker att det är så skoj att planera vad jag ska ha på mig nästa dag på jobbet, eller till helgen när jag ska ut och äta osv. För det mesta då, ibland har jag torka och det blir bara jeans och t-shirt, ibland håller torkan i flera veckor innan jag får nån inspiration igen, tacka gud för Pinterest. Men hur som haver, detta inlägget skulle handla om mitt löfte att inte köpa nya kläder i en hel månad (inredning räknas inte, ofc de är ju inte kläder!) och då gå igenom garderoben - här börjar jag nu inse vad viktigt det är att ha ''the basics'' i sin garderob, eller du kanske hellre säger de tidlösa nyckelplaggen, iallafall så ska jag försöka bygga upp en garderob som inte handlar om kvantitet utan kvalitet. Man kan faktiskt använda plagg mer än en gång Alexandra! Jag vill att folk ska tänka vilken jävla chic stilsäker tjej cmed edge. Lite långsökt kanske, men de är det jag vill uppnå, faktiskt. Och som sagt - tillbaka till garderoben, den skal rensas, de jag inte använder skänker jag helt enkelt bort till Fretex, så att nån annan kan ha glädje av plagget, eller att det blir ett nytt fint plagg av det! En bra tidlös basgarderob för mig är plagg som du använder till daglig basis, kanske plagg du investerat lite mer i, som alltid kommer funka. T.ex för mig är en skinnbyxa ett basplagg av den dyrare sorten, alltså ett plagg som jag vill lägga mer pengar på för att säkra mig bra kvalitet och passform. Skinnbyxan kan du matcha till nästan alla överdelar du äger i garderoben - det slår aldrig fel och i den del av världen som jag bor i kan du lätt använda den nio månader om året. En vit t-shirt är också en klassiker. Sedan ska jag erkänna att jag är en av dom som hakar på alla snabba trender - okej inte alla, lååångt ifrån alla! Men ta neon som ett exempel som började komma i höst (har inte hakat på den än, de måste sjunka in lite mer på mig) men iallafall neon - för att få in det i din basgarderob men lyfta din outfit en level, starta med accessoarer, skärp, örhängen, väska you name it. Djurmönster - köp en snygg kjol och matcha med din vita t-shirt, eller en stickad tröja och matcha med dina svarta skinnbyxor. Ja alltså listan kan göras lång och det är nog dags för mig att runda av här. Jag kommer att uppdatera här med hur det går med mitt löfte. Jag tror de kommer gå finfint, är för pank för att shoppa ändå, haha.
Upp