Capsule wardrobe series: The tailored trousers

 
 
 
 
 
Pants Zara, t-shirt Lindex, bag Chloé, sunglasses Quay, jewllerys Gina tricot
 
(skrolla ner för svenska!)
 
Hey guys! As the headline says this is the first of my many series to come! Woho! I came up with the idea a while ago and now it's time to share it with you guys. And I'm also gonna write in english (and swedish at the end) so more of you can understand what I'm talking about. In my last blogpost I talked a lot about being more sustainable in my wardrobe and style. I've reached a certain age or just reached a chapter in my life where I don't need to buy everything I like, beacuse everything that I like doesn't particulary mean that is suits me and what I have in my wardrobe. So I've started to make it more minimalistic and more true to my style and what I always reach for. And if you're all about latest trends and colours and that jazz, maybe this isn't the page for you, I'm writing and giving tips based on my style and what I like, so here we go! As I said, tailored trouser, I think some kind of tailored pair of trousers is a must have in your wardrobe, it's such a classic piece to have and iy suits for almost every occasion. You can have with a simple t-shirt and i pair of sneakers (as I've styled it myself on the pictures) and you have that very streetsmart look, or you can pair it with a silkcami and a pair of heels and you're ready for the night, or you can pair it with a cottonshirt and a pair of ankleboots and you're set for the office. Before I got my pair I didn't know how much I ''needed'' them, or more how much use I would get out of them! And also accesorize based on the occasion, now I love myself some nice jewlery with a basic outfit, so here is you opportunity to make the outfit more you! And if you're like me and also love tailored trousers, remember that you don't need a lot of them, a black pair is always a winner, and then you can have one or two more, maybe in a colour that you love, or in some kind of checked print. I hope you enjoyed this first tip of my series and I hope you will tune in for more. I really enjoyed writing this.
 
 
Hej på er! Som rubriken säger så är detta den första av mina tips till basgarderoben. Jag började spåna på detta för ett tag sedan, men kände att det var dags att dela med mig nu. Jag kommer också att skriva inläggen på engelska men också en svensk översättning för dom som vill ha det! I mitt förra bloginlägg pratade jag om att jag ska tänka mer hållbart i min garderob, min stil och i mitt sätt att agera. Jag har väl nått en viss ålder, eller kanske mer ett kapitel i mitt liv där jag känner att jag inte måste köpa allting jag ser och gillar, bara för att jag gillar det menas det inte med att det passar just mig eller det jag har i min garderob, även om det kan vara skitsnyggt på andra! Så jag har börjar jobba för en mer minimalistisk garderob då jag alltid sträcker mig efter samma typ av plagg. Så om du älskar färger, mönster och dom senaste trenderna, så kanske detta inte är sidan för dig. Jag kommer att tipsa och skriva baserat på min stil och vad jag gillar, så vi kör bara! Kostymbyxor, eller dressad byxa, vad du nu vill kalla det är för mig en must have i garderoben, den är klassisk och passar till vilket tillfälle som  helst! Du kan styla den med en enkel t-shirt och ett par sneakers, precis som jag gjort på bilderna, och du får den där streetsmarta looken, eller så kan du styla med ett silkeslinne och ett par klackar och du är redo för stan, eller med en bomullsskjorta och ett par ankelboots för en enkel men snygg kontorslook. Innan jag köpte mina så visste jag inte hur mycket dom skulle komma till användning, ett annat tips är att du kan få fram mer av dig själv och din stil i accessoarerna. Jag älskar smycken och speciellt att smycka upp en annars väldigt enkel outfit. Så om du som jag älskar dressade byxor, tänk på, att du behöver inte köpa alla du ser och äga massor, det räcker med ett par svarta med en fit som passar dig bäst, kanske ett par i en färg du älskar och ett par i nåt rutigt mönster. Jag hoppas att du gillat detta inlägget och denna typen av inriktning. Jag har verkligen gått igång av att skriva det!
Upp