If I change nothing, nothing will change.

 
 
 
Hej på er! Nu har äntligen min semester börjat (den börjar officiellt imorgon!) och det har vart en ganska hektisk sommarperiod därav lite tid/lust/inspiration till bloggande. Som sagt inte ens första officiella dagen på semestern och jag börjar redan spruta ideér. Jag ramlade av en slump in på en youtube kanal som handlade om miljötänk, inom mode då såklart eftersom att det är det jag brinner för och jag har också börjat brinna mer och mer för sustanibility inom mode. Det är så himla mycket som händer i vår värld just nu och dagens ''fast fashion'' har aldrig varit snabbare och är det en sak jag har lärt mig är att man (läs jag) kan inte hålla på att köpa massa trendplagg som används en gång för att sedan kasta (eller ge bort, det gör ja mycket!) Jag har blivit mycket bättre nu när åren börjar bli fler, för helt ärligt jag tar på mig samma jäkla jeans (mina favorit jeans!) varje dag nästan, och det är inget fel med det! Ju äldre jag blir inser jag att jag vill klä mig bekvämt och i sånt som får mig att framhäva mig själv på ett bra sätt! Så jag ska spåna på mer ideér och inlägg och börja dela tips till den klassiska garderoben som håller år efter år men fortfarande behålla din stil och det du gillar! Man kan väl säga att jag på riktigt började bygga min basgarderob för ett år sedan (bättre sent än aldrig) och jag har investerat lite mer i plagg som jag tycker det bör vara kvalitet på, som tex en ullkappa, eller väskor. Jag älskar väskor och tycker att dom kan lyfta en hel look, designväska som budgetvänlig. Är det något ni skulle kunna tycka vara intressant? Jag spånar iväg för fullt nu och drömmer mig bort om att jobba med dessa frågor och att hjälpa andra att bygga sin basgarderob samt att även driva en egen youtube kanal med dessa typ av frågor och styling tips. Ja, drömma kan man ju alltid!
 
Skjorta Topshop, jeanskjol och halsband H&M, väska Mango, örhängen Lindex
Upp