Stylehunting

 
 
Det där med att hitta sin stil är inte alltid lika lätt tycker jag. Gud vet hur många stilar jag haft genom åren som kommit och gått , haha det gav mig precis en liten ide. Jag ska göra ett inlägg snart med min stil genom åren, haha. Men tillbaka till ämnet, än idag så kan jag slita med att identifisera mig stilmässigt men jag märker ändå att ju äldre jag blir desto mer håller jag mig till en typ av kategori ändå, jag exprimenterar inte lika mycket längre, även om det kanske skulle behövas ibland. Men jag älskar den klassiska bas-stilen, kankse med någon typ av chic twist, väldigt kvlinnligt men inte konservativt. Min svaga punkt är dyra väskor, inte just för att dom är dyra såklart, jag hade älskat om dom var billigare, men det är något speciellt med designerväskor, för mig! Det är inte allas cup of tea, men för mig så höjer det en hel look en nivå, eftersom att jag är så basic. Jag lever i princip i jeans och t-shirt, just nu på sommarn blir de en eller annan culotte byxa i linnematerial också och såklart kjolar och klänningar - längtar så himla mycket till bara ben och sandaler väder. Jag ska också försöka få till lite proffsiga outfit bilder, för det är det jag vill blogga om; min stil och hur den utvecklas, inspiration och ett eller annat inredningsinlägg. Nu har jag turen att ha en sambo som faktiskt utan att klaga (för det mesta) följer med snällt ut för att fota och han börjar faktiskt bli ganska bra på det. Även om jag är långt ifrån nöjd med bilderna, men det har ingenting med själva bilderna han tar utan det är mer att vi måste hitta rätt ljus, perfekt bakgrund till vad man har på sig och vilken typ av lins och inställning man har på kameran. Jag är ju lite perfektionist när det kommer till just det, att få till den där sammanhängande feeden som skapar en slags harmoni när man kollar, är absolut inte ute efter perfektion - det existerar inte. Tänker att det skapar mer sorg än glädje om man hela tiden ska jaga dedär ''perfekta'' av allting. Men det är en lätt fälla att hamna i. Det är ett ämne jag skulle kunna skriva i timmar om, så jag lämnar det för idag och säger tack för mig. Nu ska jag gå tillbaka i tiden i bildarkivet och på börja ett roligt inlägg om ''min stilresa''.
Upp