MOVING ON

Hej på er!
Häromdagen fick vi det tråkiga beskedet att huset vi bor i ska rivas och kommunen ska bygga block med lägenheter. Så den 1:a september ska vi flytta, igen!
Det tråkiga med att inte äga i Norge är att man aldrig kan känna sig helt säker, då ett hyreskontrakt inte alls ser samma ut i Norge som Sverige.
Men men, nya möjligheter tänker jag (läs ny inredning!) Det finns ett område här i Oslo som heter Fornebu, dit vill jag gärna flytta. Bra kommunikartioner in till centrum och det ligger nära vattnet, perfekt enligt mig.
 
Nu har jag suttit och kollat på lägenheter som ligger ute varje dag och planerar efter möblering osv. Sitter samtidigt parallelt inne på Pinterest och letar massa inspo och detta är någor jag verkligen fastnat för:
 
 
I hallen vill jag att man ska mötas av en gigantisk rund spegel som nästan tar upp hela väggen och gärna en snygg bänk som står under precis som på bilden!
 
 
En tavelvägg som går från golv till tak är något jag tänker göra i nästa lägenhet, kanske brevid toalettdörren. Hmm. Skulle också vilja ha ett rum där väggen och dörren går i samma färg, gärna i någon dov blågrå färg, ursnyggt!
 
 
I vardagsrummet ska det vara en enkel snygg och stilren tvbänk, för att vara helt ärlig är det den möbeln jag tycker om minst, generellt alltså, för jag tycker inte det finns så många fina. Men denna är urläcker, precis som på bilden vill jag att den ska vara vägghängd, men lågt. (psst den är från Ikea!)
 
 
Öppna hyllor är ju himla stiligt och vi har denna hemma som är på bilden men jag har inte helt fått till att styla den. Jag är inte helt nöjd, men ska gå på jakt efter nåra helt enkla svarta boxar som här ovan till att gömma massa skit. Böcker är också fint att liva upp hyllan med, precis som dem nedanför..
 
 
Även om jag trivs där vi bor nu så ser jag fram ganska mycket emot att komma till något nytt, bara för att man nu vet om att man ska flytta så är man liksom färdig här och då blir jag jätte mottaglig för lite inredningsinspiration.
 
 
 
 
 
Upp